Idé-udvikling på klassen - Hvad ville xx gøre?

En klasseøvelse der kan give indblik i at ideudvikling går ud på at turde være lidt crazy...

Sid ned i rundkreds.

Lærer starter med at frame princippet.

Opgave: vi skal lave en facedeskiltning til  er Bryllupsfotograf der bor i en bette by, Skelhøje, nær Viborg. Ønsket er at få noget lidt vildt.

Teknikken "hvad nu hvis jeg var ...." introduceres.
Som eksempel:

Hvis jeg nu var en  marsmand - så skulle skiltet måske være grønt, med nogle antenner, måske lidt mælkevej. Og Måske skulle butikken hedde "jordforbindelse".

Når runden går i gang starter læreren - fx med
hvis jeg var Joakim von And - så skulle skiltet være forgyldt, evt med teksten "dit personlige skattekammer".

Rundkredsen rundt - alle siger en person (ægte eller fiktiv) og nævner hvad der muligvis kunne komme af ideer ud af det.

(Dette eksempel er brugt på skilteuddannelsen - i opstarten)

Kommentarer