En klasseøvelse der kan give indblik i at ideudvikling går ud på at turde være lidt crazy...
Sid ned i rundkreds.
Lærer starter med at frame princippet.
Opgave: vi skal lave en facedeskiltning til er Bryllupsfotograf der bor i en bette by, Skelhøje, nær Viborg. Ønsket er at få noget lidt vildt.
Teknikken "hvad nu hvis jeg var ...." introduceres.
Som eksempel:
Hvis jeg nu var en marsmand - så skulle skiltet måske være grønt, med nogle antenner, måske lidt mælkevej. Og Måske skulle butikken hedde "jordforbindelse".
Når runden går i gang starter læreren - fx med
hvis jeg var Joakim von And - så skulle skiltet være forgyldt, evt med teksten "dit personlige skattekammer".
Rundkredsen rundt - alle siger en person (ægte eller fiktiv) og nævner hvad der muligvis kunne komme af ideer ud af det.
(Dette eksempel er brugt på skilteuddannelsen - i opstarten)
Sid ned i rundkreds.
Lærer starter med at frame princippet.
Opgave: vi skal lave en facedeskiltning til er Bryllupsfotograf der bor i en bette by, Skelhøje, nær Viborg. Ønsket er at få noget lidt vildt.
Teknikken "hvad nu hvis jeg var ...." introduceres.
Som eksempel:
Hvis jeg nu var en marsmand - så skulle skiltet måske være grønt, med nogle antenner, måske lidt mælkevej. Og Måske skulle butikken hedde "jordforbindelse".
Når runden går i gang starter læreren - fx med
hvis jeg var Joakim von And - så skulle skiltet være forgyldt, evt med teksten "dit personlige skattekammer".
Rundkredsen rundt - alle siger en person (ægte eller fiktiv) og nævner hvad der muligvis kunne komme af ideer ud af det.
(Dette eksempel er brugt på skilteuddannelsen - i opstarten)
Kommentarer
Send en kommentar